Aesthetic Dental Implantologie Clinic

Zigoma İmplant Tedavisi

Gösterim: 9906

zigoma-implant-tedavisi

Zigoma yani elmacık kemiği implantları, üst çene kemiği olmayan hastalar için son derece önemli. Bu yöntem, üst çene kemiği olmadığı için implant yapılamayan hastalarda zigoma implant ile tedavi yapılabilmesini sağlıyor.

İleri derecede kemik kaybı oluşmuş dissiz maksillaya sahip olan hastalarda cerrahi ve protetik tedaviler oldukça güç olabilmektedir. Erken dis kayıpları, periodontal hastalıklar, tümör rezeksiyonu gibi sistemik ve lokal faktörler sonucunda alveoler yapıda ileri düzeyde yatay (horizontal) ve dikey (vertikal) kemik kaybı oluşabilmektedir.

İleri derecede atrofik maksillanın rehabilitasyonunu başarılı bir şekilde sağlamak için kemik hacminin artırılmasında blok ya da alveoler split greftleme, iliak kanat grefti, interpozisyonel greftlemeyle beraber; Le Fort I osteotomisi, sinüs lifting ve bu prosedürlerin kombinasyonu gibi çeşitli tedavi yaklaşımları kullanılmaktadır. Ancak bazı durumlarda, yine lokal ve sistemik faktörler sonucu sözü geçen tekniklerin kullanımı zorlasmaktadır. 1998 yılında Branemark ileri derecede rezorbe alveol kretleri için alternatif bir tedavi seçeneği olarak zygoma implantlarını tanıtmıştır.

Zigomanın Anatomisi

Küçük ve dört köseli olan zigoma kemigi; fronto-sfenoidal, orbital, maksillar ve temporal olmak üzere dört çıkıntıya sahiptir ve orta yüzdeki en önemli destek yapıyı oluşturmaktadır. Sfenoid kemikle lateralde, frontal kemikle superiorda, maksilla ile medial ve inferiorda ilişkidedir. Temporal kemikle birlikte zigomatik arkı olusturur. Frontal kemikle ve maksilla ile birlestiği kısımlar en kalın ve en kuvvetli olduğu yerlerdir.

Zigoma İmplant ve Temel Cerrahi Yaklaşımı

Bedrossian’a göre maksilla; premaksilla, premolar bölge ve molar bölge olmak üzere üç bölgeye ayrılır. Operasyon öncesi hekim, üç bölge için de kemiğin uygun olup olmadığına karar vermelidir. Cone-beam bilgisayarlı tomografi (CBCT) bu bölgelerdeki çap ve boyları gösterdiği gibi zigomatik arktaki kemik miktarını yatay ve dikey olarak belirlemek için kullanılabilir.

Zygoma İmplant Fiyatları

Zygoma İmplantın Avantajları

• Yeterli maxiller kemik olmadığı için geleneksel implant uygulaması yapılamadığı durumlarda Zygoma implant çok hızlı ve güvenilir bir çözüm olabilir.
  • İleri derecede kemik rezorbsiyonu olan hastalara uygulanan; uzun bir süreç ve nispeten düşük başarı oranı olan kemik greftleme işlemine gerek olmaksızın, çok daha kısa tedavi süresi ve daha yüksek tedavi başarı oranıyla implantasyon gerçekleştirilebilir.
  • Kaza, kanser hastalığı gibi nedenlerden dolayı premaksillada geniş rezeksiyonlar yapılan hastalara uygulanabilir.
  • Zygoma implant uygulanan hastalar konvansiyonel dental implant terapilerine oranla çok daha kısa bir sürede protezlerine kavuşabilirler.

Zigoma İmplant Nedir?